söndag 14 juni 2015

Vi

Titel: Vi
Författare: David Nicholls
Läst: 2015-05-15 - 2015-06-14
Betyg: 2


Vi handlar om forskaren Douglas, han tycker sig leva ett bra liv med sin konstnärliga fru och son som han har svårt att förstå. En natt säger frun att hon funderar på seperation,hur ska Douglas rädda deras äktenskap och familj? De har en inplanerad Europasemestern och Douglas ser sin chans; den perfekta semestern ska rädda dem, men inget går som han tänkt sig. 

Jag hade högre förhoppningar på boken eftersom jag gillade En dag, men den här är inte alls lika bra. Den kändes lång och de inslag som jag gissar ska vara roliga kändes för mig mer fåniga. Vissa delar var riktigt bra som när Douglas var i Venedig och träffade en charmerande danska och jag uppskattar även den personliga resa som huvudpersonen gör. 

Citat: "Den stora fördelen med att misslyckas, när man väl har accepterat det, är att man äntligen får ro. Hoppet hade hållit mig vaken alldeles för länge och nu när jag inte längre fantiserade om ett lyckligt slut kunde jag äntligen somna, och sova ifred för alla drömmar."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar